X
X
X
X

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

AnasayfaYazılarSosyal Medya YönetimiSosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır...

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya hesaplarınız, oluşturduğunuz markanızın dijital platformda kendi rakiplerine ve potansiyel müşterilerinize tanıtmış olduğunuz bir vitrindir. Bu vitrinin ise nasıl bir üslup ve stil ile dekore edildiği, sizlerin itibarını etkilemektedir. Ayrıca sosyal medya yönetimini gerçekleştirememek, dijital platformda görünür hale gelmenizi zorlaştırmaktadır. Sosyal medya yönetimi, hizmet vermiş olduğunuz alanlarda tüm platformlarda adınızdan ve markanızdan söz edilmesi, etki alanlarınızın gelişmesini sağlamaktadır. İtibarınızı yalnızca sahip olduğunuz araç güçleri ile değil de yaratmış olduğunuz imaj ile yükseltebilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi, sosyal platformlarda marka profillerinizin düzenlenmesini, hizmet vermiş olduğunuz kategoriler ile ilgili aramalarda müşterilerin marka isminiz rastlamasını, güvenilir bir marka imajı çizebilmeyi ve müşterilerle doğrudan çözüm odaklı iletişim kurabilmeyi amaçlamaktadır.

Marka Bilinirliği

Sosyal medya yönetimiyle marka birliklerinizi arttırmak sizlerin daha akılda kalıcı olmanızı sağlamaktadır. Kurumsal firmaların olmazsa olmazı sosyal medya yönetiminden geçmektedir. Marka bilinirliği, kendini insanların yaşam fonksiyonlarına yerleştirerek ve alışkanlıklarını kazanarak tüketicilerin müşteri olmadan önce iki defa düşünmek zorunda kalmasını ortadan kaldırabilmektir. Hedef kitlelerinizin markanıza ne kadar aşina olduğu ve markanızı ne kadar iyi tanıdığını marka bilinirliği temsil etmektedir. İşletmelerin başlangıç aşamalarında ürünlerinizi ya da firmanızı pazarlarken marka bilincini oluşturabilmek ilk adımdır. Marka bilinirliği hedef kitlenize karşı güvenirliğinizi arttıracaktır.

Markanızın bilinirliği markanın değerini oluşturmaktadır. Değeri ise tüketicilerin deneyimleri ve markanın algısı ile belirlenmektedir. Olumlu algı, olumlu marka değerlerini yaratır. Olumlu bir markanın size getireceği avantajlar ise daha fazla sosyal etki yaratmak, daha çok para kazanmak ve işletmenizi büyütmek olabilir. Tüm bunlardan dolayı marka bilinirliği oldukça önemli rol almaktadır. Hedef kitle ile aranızda güven ilişkisi kurması ve olumlu çağrışımlar yaratması, sizlerin marka değerini ortaya çıkarır.

İçerik Planlama

Kendi sektörünüze uygun olan sosyal medya içeriklerini markalarınız için planlamaya içerik planlama denilmektedir. Markanızın değerine ait ürün ve hizmet görsellerini en iyi başlıklar altında kaliteli görseller ile ön plana çıkarmak zorundasınız. Profesyonel bir şekilde içerik planlaması yapmak, yalnızca oturup metni yazmaktan daha fazlasını kapsar. Doğru seçilen içeriklerin planlanması firmaların başarı sayısını arttırır. Doğru bir planlama stratejisini ortaya koyabilmek için kaliteli içeriklerin kullanılması söz konusudur. İçerikler hazırlandığı zaman rakip firmaların kullandıkları içeriklerin analiz edilmesi gerekmektedir. Bir hedef belirlendikten sonra konunun uzmanları ile çalışmaya başlayabilirsiniz. Gerçekçi zaman çizelgeleri oluşturmak, pazarlama stratejisinin uygulanmasına atılan adımda planlamanın bir parçasıdır. İçerik planlamada yapılması gereken görevler ise şunlardır;

  • İçerik oluşturma standartlarını belirleyerek, içerik hazırlayan tüm ekibi bu standartlara uyması için takip etmek,
  • İçerik hazırlanma aşamasında araştırmalar yaparak öneride bulunmak,
  • Hedef kitleyi belirlemek,
  • İçeriklerin hangi platformda ve hangi zaman diliminde sunulacağını planlamak,
  • Planları uygulamaya geçirmek,
  • Dijital kanallar için arama motoru optimizasyonunu sağlamak,
  • İçeriklerin stratejiye uyumu konusunda raporlama ve analiz yapmak,
  • İçerik hazırlama konusunda trendleri takip ederek pazarlama stratejisini desteklemektir.

Görsel Tasarım

Sosyal medyada içerik oluşturabilmek sosyal medya yönetiminin en önemli kuralıdır. İçerik planlaması yapılmasının ardından medya görselleriniz oluşturulmaktadır. Oluşturulan görseller markanızın bilinirliği ile ürünü ön plana çıkaracak biçimdedir. İçerikler ile uyumlu ve marka kimliğiniz ile bağlantılı tasarımlar, mesajlarınızı takipçilerinize daha etkili iletmenizi sağlayacaktır. Sosyal medyada insanların çoğu içerikten önce görsele bakmaktadır. Başarılı bir görsel markanızın büyük destekçisi olacaktır. Sunulan ürün ya da hizmet ne olursa olsun hedef kitlenize ulaşabilmek için görsel tasarımın gücünden yararlanmalısınız. Bu konuda yapılan bir istatistik çalışmalara bakılacak olursa, görsel bulunan içeriklerin yalnızca metin olan içeriklerden %94 oranında daha fazla görüntülendiği, aynı zamanda beynimizdeki bilgilerin de %90’ının görseller aracılığı ile elde edildiği kanıtlanmıştır.

Bu durumda sosyal medya yönetiminde kullanıcılar ile paylaşılmak istenen bilgilerin aktarımı için görselliğin etkili bir şekilde kullanılması gerekmektedir.

Takvim Oluşturma

Google takvim üzerinden sosyal medya yönetiminize uygun analizler sonucunda aylık bir takvim oluşturulur. Oluşturulan takvim sizlerle paylaşılır ve hangi gün içeriğin yanına alınacağı görüntülenir. Sosyal medya yönetimi sürecinde en önemli kısım olan içerik takvimi ve planı oluşturmak, sosyal pazarlama alanında belli bir stratejiyle beraberinde oluşturduğunuz düzen halinde çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmenizi sağlamaktadır. İçerik takviminde belirlenen paylaşımlarının sayesinde hesapların dönüşüm oranı artmaktadır. İçeriklerinizin yayın planları, hesaplarınızın hedeflerine ve temalarına göre özel bir şekilde belirlenir. Sosyal medya takvimi ve planlaması hazırlamıyorsanız ve kendiniz her gün paylaşacak bir şeyler bulmaya çalışıyorsanız büyük problemlere adım atıyorsunuz demektir. Pazarlamacıların yaptığı sık hatalardan biridir ve takvim hazırlanmadığı zamanlarda sosyal medyadaki hesaplarınızı olumlu bir şekilde yönetemezsiniz.

İçerik takvimlerine uyarak içerik paylaşımlarında bulunan sosyal medya hesaplarının daha fazla etkileşim aldığı ve takipçi sayılarının arttırdığı anlaşılmıştır. Sosyal medya hesabındaki takipçilerin dikkatini çekebilmek için hesapların kullanım amaçları dışında paylaşımlara da yer verilmeli ve hesaplar faydalı bir hale getirilmelidir.

Harekete Geçirme

Sosyal medya yönetimi için kullanıcıyı harekete geçirici planlamalar yapmak önemlidir. Çekilişler, soru sormak gibi durumlar kullanıcının dikkatini çekecek içerikler hazırlamak gibi önemli noktaların içerik planlamasında ve görsel içerik oluşturmasından daha önem arz etmektedir.

Harekete geçme yöntemi ve şekilleri, markaların sosyal mecralarda yaptığı paylaşımı ve ürünlerin satın alımı, reklamlarının izlenimi gibi farklı eylemlerle kendisini gösterebilir. Farklı reklam dizileriyle izlenimleri arttırmak ve insanların keyif almasını hedeflemek gerekmektedir. Bu bağlamda hedef kitlenizi analiz ederek paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Bu çalışmalar ile daha doğru stratejiler oluşturarak, planlanan pazarlama çalışmalarından alınan yatırım getirisi artar.

İçerik paylaşımı yaparken dikkat edilmesi gerekilen bir diğer nokta ise paylaşımlarınızın ne zaman yapacağınızdan emin olmanızdır. İçeriklerinizi sosyal medyanın en yoğun kullanıldığı zaman aralığında yaparsanız daha çok kitlelere ulaşmanızı sağlarsınız. İçeriklerinizi belirli düzene yaymalı ve bu kuralı devam ettirmelisiniz. İçerik paylaşımı yaparken üsluba dikkat edilmelidir. Sürekli reklam görmek insanları rahatsız edebilir ve takipçi kaybedebilirsiniz.  Temel amaç sosyal medyada bulunmaktan keyif almaktır. Sürekli reklam içeren paylaşımlar yerine daha çok kendi bağlamlarınızı koruyan içerikler paylaşmaya dikkat edinilmelidir.

Etkileşim

Sosyal medya platformlarında kaliteli içerik her zaman daha fazla etkileşim getirir. Kaliteli etkileşimler sosyal medya mecralarınızın daha kolay büyüyebilmesi ve takipçi kazanabilmesini sağlar. Sosyal medya platformları her zaman ürün ve hizmetlerinizi pazarlayacağınız bir platform değildir. Hedef kitleniz ile aranızda güven ilişkisi kurabileceğiniz bir alandır. Reklam tek yönlü iletişim aracıdır.

Okuyucunuza bir bilgi kazandıran ve onları eğlendiren faydalı içerikler üretin. İnsanların dikkatini çekebilecek fikirler etkileşim oranını yükseltir. Güncel konulardan uzaklaşmamaya çalışın. Bulunmuş olduğunuz sosyal medya platformlarına uygun içerik paylaşımlarında bulunmanız gerekmektedir. Her farklı platformda farklı içerikler paylaşmak hedef kitle ilgisini daima ayakta tutar. İçerik paylaşımlarınızın sonunda sosyal medya hesaplarınızın bağlantılarını bırakmak da takipçi sayınızın artmasına yardımcı olacaktır. Sosyal medyada takipçi satın almak etkileşimi arttırmaz. Takipçi sayısından ziyade içeriklerin paylaşım oranı ve alınan yorum etkileşimi ölçmek için yeterli bir kriterdir.

Reklam Yönetimi

Sosyal medyada reklam yönetimi sosyal medya platformlarında markalarınızın ya da işletmelerinizin daha hızlı bir biçimde kullanıcıya ulaşması için sunulan özelliktir. Sosyal medya üzerinden belirli bir bütçe ile yapılan reklam çalışmalarına sosyal medya reklamcılığı denilmektedir. Doğru bir reklam yönetimi ile minimum bütçeyle en doğru kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Markalar sosyal medya sayesinde kullanıcıları ile yakın temas kurabilmekte ve hedef kitleye doğru zamanlarda reklam verebilmektedir. Bu durumda markanın değeri artmaktadır. Tanıtımını yapmak istediğiniz ürünün basılı olan mecralardan geriye dönüş oranlarına bakıldığında rakamların dijital mecralara kıyasla daha düşük olduğunu görürsünüz. Ancak hedef kitleniz ile iletişime geçerek yayın yapacağınız bir sosyal medya reklamından dönüş alabilmek daha yüksek bir orana sahiptir.

Sosyal medya gönderileriniz için daha fazla kişiye erişebilmeniz, daha çok etkileşimler alabilmeniz, yeni takipçi ve beğeni kazanmak veya doğrudan web sitenize yeni ziyaretçiler sağlamak adına reklamlar sizin için oluşturularak yönetilebilir. Sosyal medya reklamlarında bütçelerinizi boşa harcamadan, reklamlarınızı yalnızca hedef kitlenize göstererek sizlere olumlu dönüşler sağlayacak reklamlar oluşturulabilir.

Sosyal medya reklamlarının size katacağı artıları sıralayabiliriz;

  • Beğeni ve takipçi sayınız yani etkileşimleriniz artar.
  • Gönderiler için kullandığınız reklamlar ile gönderileriniz daha fazla kişilere ulaşır.
  • Yeni kitleler ve yeni müşteriler kazanırsınız.
  • Marka bilinirliği oluşur.
  • Hedef kitleniz ile aranızda güven ilişkisi oluşur.
  • Rakipleriniz ve sizin aranızda kararsız kalan kitle için sizden yana artı bir puan katabilir.

İnstafly Yönetimi

 

Instafly, hesaplarınızı organik bir şekilde büyütmenize yardımcı olan gelişmiş yazılımdır. Ürün satışlarınızda daha çok kişiye aktif bir şekilde erişmenizi sağlamaktadır. Bir işletme sahibiyseniz veya kişisel hesaplarınızı daha popüler hale getirmeye çalışıyorsanız Instafly’dan yararlanabilirsiniz.

Sosyal medya üzerinden pazarlama ve satış yapan kişiler bu programı kullanabilir. Satışlarınızı arttırmak ve hedef kitlenizi büyütmek istiyorsanız, instafly sizin için uygundur. Eğer bir işletmenin hesabını yönetiyorsanız, kitlenizi daha iyi yönetebilmek ve kitlenizi büyütmek amacı ile bu programı kullanabilirsiniz. Ulaşmak istediğiniz kitleyi çok net bir şekilde seçebilirsiniz. Ne faydası vardır Instafly’ın?

  • Instagram üzerinde yapılan satışlar artabilir.
  • Gelişmiş bildirim ve DM sistemleri sayesinde yapılan hiçbir satış kaçırılmaz, tümü bildirim olarak gözükür.
  • Otomatik DM yanıtlama sistemleri sayesinde gelen DM’lere otomatik yanıt sistemi oluşturulabilir.
  • En uç noktalardaki kişilere rahatlıkla ulaşılabilir.
  • Oluşturulan listelere özel mesaj gönderilerek direkt ulaşım sağlanabilir.
  • Bilgisayar başında olunmadan gönderi ve hikâye paylaşılabilir.

Raporlama

Ay sonuna gelindiğinde takipçi artışınız ve etkileşimleriniz ele alınarak sosyal medya yönetiminin ne kadar verimli olup olmadığı konusunda raporlama yapılır. Raporlama detayları sizlere sunumla yapılırken önümüzdeki ayların planları da yapılır. Belirlenen hedefleri tutturabilmek ve müşteri kitlelerini genişletmek için sosyal medya raporlaması ve analizi oldukça önemlidir.

Sosyal medyayı daha etkin bir şekilde kullanabilmek, müşteriler ile daha iyi iletişim kurabilmek, onlara uygun olan ürünlere kolayca ulaşabilmelerini sağlamak için sosyal medya raporlama işlemine doğru hedef kitle seçimi ile başlanmalıdır.

Sosyal medya platformlarındaki takipçilerin gönderiler ile olan etkileşimleri analiz edilir ve iletişimlerin doğru olup olmadığı anlaşılabilir.

Sosyal medya raporu,  müşterilerin sesini dinlemek, müşteri hizmetlerini geliştirmek, gelecek aksiyonları belirlemek, bütçeleme ve karşılaştırma yapabilmek için ortaya sunulan bir hizmettir. Bu durumda dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır;

  • Sosyal medya raporlarının içerikleri oldukça önemlidir.
  • Sosyal medya raporunda yönetici özeti dikkatli bir şekilde hazırlanmalıdır. Müşterilerin dikkat ettiği en önemli konu, raporun içerisinde yer alan yönetici açıklamasının kusursuz olmasıdır.
  • Sosyal medya raporlarında açıklamalara yer verilmelidir.
  • Sosyal medya raporlarının tasarımlarına özen gösterilmelidir. Genel olarak içerisinde sayısal veriler ve grafikler kullanılmalıdır.
  • Sosyal medya raporları hazırlanırken süresine dikkat edilmesi gerekmektedir.

 


Top