X
X
USD

Sosyal Medya Raporu Nasıl Hazırlanır?

AnasayfaYazılarSosyal Medya YönetimiSosyal Medya Raporu Nasıl Hazırlanı...

Sosyal Medya Raporu Nasıl Hazırlanır?

Marka adınızın trendinin yükselmesi adına gerçekleştirilen sosyal medya hesaplarının yönetimi, oluşturulan kampanyalar, iletişimin doğru ya da yanlış ilerliyor olması ve takip edilen stratejiler gibi sosyal medya işlemlerinin tümüne birden yön veren özel analizlere sosyal medya raporu adı verilir.

Kurumsal firmalar, ajanslar ve markalar için çok değerli olan sosyal medya raporu hazırlama ve işleme konusunda dikkat isteyen, profesyonel araçlar ile çalışmayı gerektiren bir süreçtir. Zira uzun süre emek verilen sosyal medya yönetimi sonrasında takip edilen stratejilerin doğru işlerliğe sahip olup olmadığı en net şekli ile ortaya konabilir.

Sosyal Medya Raporu Nasıl Hazırlanır?

Ajansımız, sosyal medya raporu hazırlarken Boomsocial sitesinden aktüel verileri alır. Profesyonel rapor hazırlama sitelerinden biri olan Boomsocial, sosyal medya hesaplarına ait sayısal verileri gösterir. Böylece hesaba ait hayran, abone sayısı, takipçi, etkileşim oranı, dönüşüm oranı, sayfayı takip eden kişilerin günlük ve aylık bazdaki artışı gibi pek çok veriye ücretsiz şekilde ulaşılabilir.

Twitter ve Facebook için istatistikler alanında yer alan veriler dışa aktarılabilirken; YouTube, LinkedIn ya da Instagram gibi mecralardaki istatistikler hakkında detaylı bir rapor alanında profesyonel bir ekip tarafından hazırlanabilir. Böylece Boomsocial sitesinin sunduğu detaylı analiz ve verilerin bulunduğu sosyal medya raporu pdf formatında indirilebilir.

Sosyal Medya Raporu İçeriği

Sosyal medya raporu içeriğinde tüm Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube gibi platformlarda yapılan iletişim verileri yer alır. Detaylı bir sosyal medya raporu excel formatında hazırlanır ve ilgili şahıs/firmalara sunulur.

Facebook için Sosyal Medya Raporu Verileri

Facebook hesaplarına ait oluşturulan sosyal medya raporunda şu başlıklar yer alır:

  • Hayran sayısı (hayran artış ya da azalış oranı)
  • Sayfayı beğenen kişiler (kişilerin demografik verileri, kadın-erkek oranı, yaş aralığı)
  • Ulaşılan kişiler (içeriklerin erişebildiği kişiler)
  • Erişim oranı (gönderilerin ulaştığı kişi sayısı)
  • Yorum, beğeni ve paylaşım (içeriklerin etkileşim verileri)
  • Değerlendirme (Aylık verilerin pozitif ya da negatif yönde karşılaştırılması)

Instagram için Sosyal Medya Raporu Verileri

  • Takipçi sayısı (aylık bazda takipçi sayısı ve uzun vadede artış oranı)
  • Gönderi sayısı (aylık paylaşılan gönderiler ve sıklık seviyesi analizi)
  • Yorum ve beğeni sayısı (gönderilere gelen yorum ve beğenilerin istatistikleri ile markanın etkileşim oranı)
  • Kaydetme sayısı (gönderilerin takipçiler tarafından kaydedilme oranı)
  • Takipçiler (takipçilerin yaş, cinsiyet ve aktif olduğu günler)
  • Değerlendirme (rapora göre takip edilen stratejinin değiştirilip değiştirilmesi gerektiğinin değerlendirilmesi)

Twitter için Sosyal Medya Raporu Verileri

  • Tweet sayısı (son bir ay içerisinde paylaşılan tweet sayısı)
  • Takipçi sayısı (takipçi sayısının grafiği ile takipçi artış oranı)
  • Retweet (Gönderilerin aldığı RT sayısı)
  • Mentions (Gönderilere gelen mention sayısı)
  • Beğeni sayısı (Gönderilerin kaç beğeni aldığı ve verisi)
  • Görüntüleme (Aylık bazda görüntüleme sayısı)
  • Profil ziyareti istatistiği (Aylık profil ziyaretlerinin toplam veri istatistiği)
  • Değerlendirme (tüm raporun takip edilen strateji doğrultusunda değerlendirilmesi, avantaj ve dezavantajların belirlenmesi)

YouTube için Sosyal Medya Raporu

  • Abone sayısı (Kanala abone olan kullanıcı sayısı ve artış oranı)
  • Görüntüleme sayısı (Yüklenilen videoların görüntüleme verileri)
  • En popüler videolar (Yüklenilen videoların aylık izlenme süresi, görüntülenme sayısı, beğenenler ve yorumlar hakkında istatistikler)
  • Değerlendirme (Takip edilen YouTube stratejisinin avantaj ve dezavantajlı yönlerinin değerlendirilmesi)

LinkedIn için Sosyal Medya Raporu

  • Takipçi sayısı (Hesabı takip eden kişi sayısı ile artış oranı)
  • Postlar (Aylık bazda paylaşılan post sayısının grafiği)
  • Etkileşim oranı (Paylaşılan postların etkileşim ve dönüşüm oranları)
  • Görüntülenme sayısı (Postların görüntülenme sayısının grafiği)
  • Değerlendirme (Rapor genelindeki verileri, takip edilen strateji doğrultusunda değerlendirilmesi

Sosyal Medya Raporu Hazırlarken Dikkat Edilenler

Sosyal medya raporları alanında uzman bir ekip tarafından hazırlandığı için eksik veri ya da gözden kaçan bir bilginin olması mümkün değildir. Her yeni rapora ait genel veriler düzenli olarak rapora eklenerek, alt alanında grafikteki sayısal verilerin açıklamaları, bir önceki ay ile mevcut bulunulan ayın ayrıntılı karşılaştırılması yapılır. Ayrıca takip edilen strateji doğrultusunda bir sonraki ay için de neler yapılması gerektiğinin plânları çıkarılır. Dikkat edilmesi gereken tüm etmenler ayrıntılı ve açık bir dille rapora eklenir.

Sosyal medya raporuna eklenen ekran görüntüleri ile grafiklerde yazılan verilerin hepsi okunaklı ve sayfa ortalarına konumlandırılmış şekilde hazırlanır. Yine sayısal verilere ait grafiklerin ayrıntılı açıklamaları hemen ilgili görselin altına yazılır.

Sosyal medya hesaplarında önemli olan bilgilerden biri de etkileşimdir. Bu doğrultuda erişim ve etkileşim verilerine ait en çok etkileşim alan görseller/postlar belirlenir, ekran görüntüleri alınarak, hesap sahibinin hangi postlarda popüler olduğu ve iletişim dilinin hangi doğrultuda olması gerektiği raporlanır.

Sosyal medya raporları, hesap sahibi markanın ya da firmanın iletişim yoğunluğuna bağlı olarak minimum 15, maksimum 30 günlük periyotlarda hazırlanmalı ve olumlu grafik takibi buna göre yapılmalıdır.


Top