X
X
USD

Kurumsal İletişim İçin 5 Sosyal Medya Stratejisi

AnasayfaYazılarSosyal Medya YönetimiKurumsal İletişim İçin 5 Sosyal Med...

Kurumsal İletişim İçin 5 Sosyal Medya Stratejisi

Sosyal medya dünyası birkaç aksilikle baş etmeye devam ediyor. Twitter ve Facebook gibi büyük platformlar sahte haberler, spam botlar ve veri korsanlığıyla karşı karşıya kaldı. Veri sızıntılarının açıklanması, kullanıcı verilerinin büyük çapta yanlış kullanımı ve kullanıcı gizliliğine ilişkin ciddi veri ihlalleri, sosyal medya hayranlarını bile sarstı. Bu, artan bir güvensizliğe ve kullanıcıların bir çıkışına yol açıyor.

Otomatik etkinliklerin etkisini azaltmak için üçüncü taraf uygulamalar üzerindeki ciddi kısıtlamalar, işletmelerin sosyal medya kanallarını yönetmelerini de zorlaştırmaktadır. Facebook, algoritmasını değiştirerek iş sayfalarından ve markalardan pazarlama içeriğinin görünürlüğünü azalttı. Aslında, bu yeni algoritma markalar ve yayıncılar için organik erişimi ve etkileşimi etkili bir şekilde öldürmektedir. Bu, şirketleri, hedef kitlelere sohbet ve içerik sağlamak için yayınların tanıtımı için ücretli reklamlara daha fazla yatırım yapmaya zorluyor.

Bu gelişmeler, markaların ve kullanıcıların sosyal medyada nasıl iletişim kurduklarını değiştiriyor. İşte kurumsal iletişim için 5 sosyal medya stratejisi:

  1. Sosyal Dinleme

Sosyal dinleme, topluluğunuzdaki ürünleriniz, markanız, pazarınız ve hatta rakiplerinizin sosyal medya alanı hakkındaki sosyal sohbetleri analiz etmeyi içerir.

Topluluk katılımınızı izlemek, kitlenizden öğrenmenize ve mevcut ilgi alanlarını, sorunları ve zorlukları anlamanıza yardımcı olur. Potansiyel müşterileri belirlemeye ve ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili sorularınız için faydalı bilgiler sağlamaya yardımcı olur.

Sosyal medya dinleme işinize birçok farklı şekilde fayda sağlayabilir. Gelecekteki pazarlama kampanyalarınıza, marka sadakatinize ve gelişiminize büyük fayda sağlayacak önemli bilgileri toplamanızı sağlar.

  1. İçerik Pazarlama ve Yeni Pazarlama

Pazarlama trendleri ve teknolojilerinde meydana gelen tüm değişiklikler için, içerik pazarlaması kavramı oldukça önemlidir. İçerik pazarlaması pazarlamanın özü haline gelmiştir. Her yerde izleyiciler bir günde tüketebileceklerinden daha fazla içeriğe maruz kaldıklarından, kalite çıtası yükselmeye devam ederek şirketleri içerik yaklaşımlarında daha olgunlaşmaya zorluyor. İçerik pazarlamasını anlayan ve bir içerik stratejisi uygulayan şirketler, sonuçta işlerini başarı için kuruyor.

Kitlenizi ne kadar iyi tanırsanız, yayınlarınız hedef okuyucularınızın dikkatini o kadar iyi yakalar. Okuyucularınıza değer katmak yayınlarınızı unutulmaz kılacaktır.

  • Müşterilerinizin hayatlarını kolaylaştırmak için ipuçları, stratejiler ve nasıl yapılır eğitimleri sağlayın.
  • Hedef kitlenizin kalbine ulaşan eğlenceli içerikler sağlayın.
  1. Daha Fazla Değer ve Eğitim, Daha Az Satış

Sürdürülebilir bir içerik stratejisi, müşteriler ve potansiyel müşteriler için değerli ve yararlı bir içerik kaynağı sağlayacaktır. Müşteri mutluluğu ve başarısı, sadece daha mutlu müşteriler yaratmakla kalmayacak, aynı zamanda etkileyicileri ve marka savunucularını kazanacak, başarılı içerik için yeni bir ölçüt haline gelecektir. Özgün değer içeriğini sosyal medya stratejilerinize dahil etmenin en iyi yolu, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği dahil etmektir. Ayrıca, önemli faktörleri içerik oluşturma işleminize davet edin.

Sosyal iletişim çağında müşteri ilişkileri bir satışla başlamaz ve bitmez. Şirketler, ağızdan ağıza pazarlamayı teşvik etmek ve daha güçlü ve uzun vadeli ilişkiler geliştirmek için müşterilere maksimum değer sağlamalıdır. Yardım içeriği ve vaka çalışmaları, alıcıların şirketlerin ürünleri ve hizmetleri için optimum kullanımlarını gösterir. Müşterilerinizin eğitimine odaklanan bir içerik stratejisi ile sosyal medya kanallarınızı uzmanlık ve bilgi birikimi için değerli bir web kaynağına dönüştürebilirsiniz.

  1. Daha Fazla Görsel, Daha Az Metin

Resimler ve videolar, çevrimiçi içeriğin en popüler ve en hızlı büyüyen biçimleridir. Görsel içeriğin, salt metin mesajları ve güncellemelerden ziyade sosyal medyada paylaşım, beğenme ve yorum alma olasılığı daha yüksektir. İnsanlar doğası gereği görsel öğrenenlerdir. İnsanlar görsel bilgileri metin bilgisinden % 65 daha uzun hatırlar ve video resimlerin sunduklarının ötesine geçer.

Video içeriği, toplam internet trafiğinin % 85'ini oluşturuyor. Videonun gücü henüz zirveye ulaşmadı. Video formatı sosyal medyada baskın ortam olmaya devam ediyor. Video hem ücretli hem de organik erişimde büyük bir artış gördü. Ve canlı akış daha da popüler olacak. Her büyüklükteki işletme, takipçilerin dikkatini çekmek için canlı akışı kullanmaya başladı.

Görsel içeriğin SEO ve site trafiği üzerinde de büyük etkisi vardır. Çoğu arama motoru, özellikle resim veya video aramanıza ve bunları salt metin sonuçlarına dahil etmenize olanak tanır. Ancak, kullanıcılar belirli içeriği aramak için resimleri ve video arama seçeneklerini de doğrudan kullanır.

  • Yazılarınızı grafik, fotoğraf veya infografik ile gösterin.
  • En iyi performans gösteren blog yayınlarınızdan infografikler ve videolar oluşturun.
  • Sosyal medya yayınlarınızı her zaman bir resim veya resim yayını olarak paylaşın.

Görsel içerik, müşteri ve potansiyel müşterileri çekmeyi kolaylaştırır. Müşterilerin günümüzde işletmelerden beklediği kişiselleştirilmiş bir müşteri deneyimi sunuyor.

  1. Kendinizi Daha Duygusal Olarak İfade Edin

İnsan iletişiminin özü duygusal bilginin işlenmesidir. Bilimsel araştırmalar, insanların her zaman ilk ve ikinci düşündüklerini ortaya çıkarmıştır. Duygusal bilgi, beynin bilişsel bölümünün gerektirdiği sürenin beşte birinde işlenebilir.

Günümüzde müşteriler, özellikle sosyal medyada işletmelerin insan olmasını bekliyor. Duygular, iş mesajlarının ve kampanyalarının vazgeçilmez bir öğesidir. İnsan sesi ve kişisel dokunuşa sahip sosyal medya kanallarının takipçilerin katılımını teşvik etme olasılığı daha yüksektir.

Hedef kitleniz için daima duygusal bir deneyim yarattığınızdan emin olun.

Daha fazla duygu iletmek ve iş içeriğinizi müşterileriniz için kişiselleştirmek adına görüntüler, videolar ve hikayeler kullanın.

Emoji, takipçileri ve toplulukları mesajlaşırken duyguları ve tepkileri ifade etmeye de yardımcı olabilir. Ancak Emojiler evrensel değildir. Bireyler bir emojiyi nasıl yorumladıklarına kendi kişisel deneyimlerini getirir. Bu yüzden emojiyi azami özen ve sağduyu ile kullanın.


Top