X
X
USD

Koronavirüs Sosyal Medyayı Nasıl Etkiliyor?

AnasayfaYazılarSosyal Medya YönetimiKoronavirüs Sosyal Medyayı Nasıl Et...

İnsanların daha az satın aldığı, evden çalıştığı veya evde eğitim aldığı bir dönemde pazarlama yapıyor olun, bu salgın sırasında hayata uyum sağlıyoruz ve elimizdeki en güçlü araçlardan birinin veri olduğunu biliyoruz. Peki koronavirüs sosyal medyayı nasıl etkiliyor?

Koronavirüs sayıları ilk kez Mart ayı başında sosyal medya katılım oranlarını olumsuz yönde etkiliyordu.

Bir ay önce nerede olduğumuzu özetlemek gerekirse:

  • Anket yapılan 14 büyük endüstrinin tümünde katılım oranları düştü.
  • Twitter, markaların güncel ve bağlantıda kalmasına yardımcı olurken, Facebook ve Instagram büyük bir darbe vurdu.
  • Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar ayakta kaldı.

Son güncellemeden bu yana işler değişti:

  • Katılım oranları, yıl boyunca gördüğümüz en yüksek oranlardan bazılarına yükseliyor.
  • Gönderme sıklığı neredeyse her sektörde azaldı.
  • Alkol, otel ve tatil köyleri gibi bazı sektörler geri dönüyor, spor takımları mücadele etmeye devam ediyor.

Daha az gönderi daha yüksek katılım oranlarına yol açar.

Birçok marka Mart ayının ilk iki haftasında angajmanda keskin bir düşüş yaşadı, ancak ayın yarısında yeni zirvelere geri döndü. Zaman, katılım oranlarının düzelip düzelmeyeceğini söyleyecektir.

Kayıt sıklığına gelince, tüm sektörlerde haftada ortalama medyan mesajlar tüm yıl boyunca haftada 4 mesajda sağlam kalmıştır, ancak 15 Mart haftasında haftada tam % 25 ila 3 mesaj arasında düşüş göstermiştir ve daha yüksek katılım oranları ile korelasyon göstermiştir.

Neden daha az yayın göndermek daha yüksek katılım oranlarına yol açar? İlk neden, daha az sıklıkla yayınlamanın Facebook, Instagram ve Twitter algoritmalarının kullanıcılarına aynı yayın kümesini sunma olasılığının daha yüksek olduğu anlamına gelir. Bir şirket daha az sıklıkta paylaşımda bulunduğunda, oluşturdukları her gönderinin gösterim ve katılım kazanma şansı daha yüksektir, bu da gönderi başına daha yüksek performans sağlar.

İkinci neden, gönderilerin kalitesi ile ilgilidir. Pazarlamacılar enerjilerini birçok vasat yerine birkaç harika göreve odakladıklarında, hayranlar ve takipçiler doğal olarak daha fazla meşgul oluyorlar. Bu doğal katılım artışı, sosyal kanalları bu içeriği diğer kullanıcılara yeniden sunmaya teşvik ederek daha yüksek katılım sağlar. Hepimiz bu stres ve belirsizlik zamanında tam olarak neyi ve nasıl pazarlayacağımızı anlamaya çalışırken, pazarlamacılar Facebook, Instagram ve Twitter'ın ödüllendirdiği sosyal medyada paylaştıkları her şeye daha fazla düşünce ve özgünlük koyuyorlar.

Bu eğilim, her zaman daha az yayın yapmanız gerektiği anlamına mı geliyor? Şart değil. Markanız için doğru kayıt sıklığı konusunda kesin bir öneri yerine, sosyal medyada yayınladığınız her şeyin kalitesine ve alaka düzeyine odaklanmaya bir teşvik olarak bu eğilimi daha fazla kullanın. Etkileşim oranları, çevrimiçi çalışma şeklinizi ölçmenin bir yoludur.

Sosyal Medyada Koronavirüs Katılımı

Koronavirüsün üç ana kanalın her birinde etkileşim oranlarını nasıl etkilediğine bakalım.

Instagram

Instagram katılım oranları Mart ayının ilk iki haftasında sert bir şekilde etkilendi, ancak bazı endüstriler geri döndü.

  • Alkol markaları sosyal medya üzerinde angajman hafif bir artış yaşıyor.
  • Yiyecek ve içecek markaları biraz geriden geliyor.
  • Mart ayının başlarında haberler ve hizmetler için kritik bir kaynak olarak hizmet verirken ilk kez başlayan artıştan sonra, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar katılım oranlarında çarpıcı bir düşüş yaşadı.

Facebook

Facebook'un ilk düşüşü Instagram'ınkine benziyordu, ancak bazı endüstriler her zamankinden daha yüksek katılım oranları görüyor.

  • Tıpkı Instagram'da olduğu gibi, alkol katılım oranları Facebook'ta gerçekten artıyor.
  • Taraftarlar ve finans kurumları borsayı deşifre etmeye çalışırken, finansal hizmetler markaları büyük bir artış görüyor.
  • Medya markaları, haberlere yönelik ekstra talebi karşılamak ve bunun sonucunda ortalamanın üzerinde etkileşim oranlarını görmek için çok çalışıyor.
  • Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar ve spor takımları, Facebook'taki takipçileriyle alakalı ve akılda kalan olma mücadelesinde büyük düşüşler gördü.

Twitter

Twitter'ın ilk katılım düşüşü Facebook ve Instagram'ın yarısı idi, bu da insanların güncellemeler ve favori markalarıyla bağlantı kurmak için hala bu kanala döndüğünü gösteriyor.

  • Diğer kanallarda olduğu gibi, finansal hizmetler markaları da takipçileriyle iletişim kurmak için çok çalışıyor ve çabaları Mart ayı sonlarında yüksek katılımla gerçekten işe yaradı.
  • İki hafta önce Twitter'da büyük bir artış görüldü ve hala yılın geri kalanında ortalamasının üzerinde bir performans sergiliyor.
  • Medyanın katılımı, Twitter'da %25 daha sık yayınlanmasına rağmen artıyor.
  • Diğer kanallarda olduğu gibi, spor takımları da Twitter'da 2020 için en alt düzeyde nişan alıyor.

Top