İnsanların daha az satın aldığı, evden çalıştığı veya evde eğitim aldığı bir dönemde pazarlama yapıyor olun, bu salgın sırasında hayata uyum sağlıyoruz ve elimizdeki en güçlü araçlardan birinin veri olduğunu biliyoruz. Peki koronavirüs sosyal medyayı nasıl etkiliyor?
Koronavirüs sayıları ilk kez Mart ayı başında sosyal medya katılım oranlarını olumsuz yönde etkiliyordu.
Bir ay önce nerede olduğumuzu özetlemek gerekirse:
Son güncellemeden bu yana işler değişti:
Daha az gönderi daha yüksek katılım oranlarına yol açar.
Birçok marka Mart ayının ilk iki haftasında angajmanda keskin bir düşüş yaşadı, ancak ayın yarısında yeni zirvelere geri döndü. Zaman, katılım oranlarının düzelip düzelmeyeceğini söyleyecektir.
Kayıt sıklığına gelince, tüm sektörlerde haftada ortalama medyan mesajlar tüm yıl boyunca haftada 4 mesajda sağlam kalmıştır, ancak 15 Mart haftasında haftada tam % 25 ila 3 mesaj arasında düşüş göstermiştir ve daha yüksek katılım oranları ile korelasyon göstermiştir.
Neden daha az yayın göndermek daha yüksek katılım oranlarına yol açar? İlk neden, daha az sıklıkla yayınlamanın Facebook, Instagram ve Twitter algoritmalarının kullanıcılarına aynı yayın kümesini sunma olasılığının daha yüksek olduğu anlamına gelir. Bir şirket daha az sıklıkta paylaşımda bulunduğunda, oluşturdukları her gönderinin gösterim ve katılım kazanma şansı daha yüksektir, bu da gönderi başına daha yüksek performans sağlar.
İkinci neden, gönderilerin kalitesi ile ilgilidir. Pazarlamacılar enerjilerini birçok vasat yerine birkaç harika göreve odakladıklarında, hayranlar ve takipçiler doğal olarak daha fazla meşgul oluyorlar. Bu doğal katılım artışı, sosyal kanalları bu içeriği diğer kullanıcılara yeniden sunmaya teşvik ederek daha yüksek katılım sağlar. Hepimiz bu stres ve belirsizlik zamanında tam olarak neyi ve nasıl pazarlayacağımızı anlamaya çalışırken, pazarlamacılar Facebook, Instagram ve Twitter'ın ödüllendirdiği sosyal medyada paylaştıkları her şeye daha fazla düşünce ve özgünlük koyuyorlar.
Bu eğilim, her zaman daha az yayın yapmanız gerektiği anlamına mı geliyor? Şart değil. Markanız için doğru kayıt sıklığı konusunda kesin bir öneri yerine, sosyal medyada yayınladığınız her şeyin kalitesine ve alaka düzeyine odaklanmaya bir teşvik olarak bu eğilimi daha fazla kullanın. Etkileşim oranları, çevrimiçi çalışma şeklinizi ölçmenin bir yoludur.
Sosyal Medyada Koronavirüs Katılımı
Koronavirüsün üç ana kanalın her birinde etkileşim oranlarını nasıl etkilediğine bakalım.
Instagram katılım oranları Mart ayının ilk iki haftasında sert bir şekilde etkilendi, ancak bazı endüstriler geri döndü.
Facebook'un ilk düşüşü Instagram'ınkine benziyordu, ancak bazı endüstriler her zamankinden daha yüksek katılım oranları görüyor.
Twitter'ın ilk katılım düşüşü Facebook ve Instagram'ın yarısı idi, bu da insanların güncellemeler ve favori markalarıyla bağlantı kurmak için hala bu kanala döndüğünü gösteriyor.